2010. június 1., kedd

Teknős verseny

Az ötletet a Csigafutam nevű társasjáték adta. Ez egy igaz első társasjáték. 6 különböző színű csiga és egy hat színű dobókocka van benne. Amilyen színt dobnak azzal a csigával kell egyet előre lépni. Ezt a játékszabályt változtattam meg egy kicsit, és ehhez készítettem el a játékot.
Ilyen lett:



Igen, én is látom, hogy ezek akár csigák is lehetnének, de higgyétek el nekem, ezek teknősök! :)


Hozzávalók:
  • karton papírt
  • só-liszt gyurma (fele só, fele liszt)
  • öntapadós etikett (vinyetta)
  • nyomda
  • tempera
  • dekupázs lakk
  • vonalzó, olló

Elkészítés menete:
  1. Elkészítettem a gyurmából a teknősöket, majd hagytam jól kiszáradni, végül befestettem őket.
  2. Egy 70x50 cm-es kartont elfeleztem a rövidebb oldalán, és kimértem az etikettek pontos helyét.
  3. Az etiketteket feldaraboltam (5,3x1,5 cm-re, de csak azért 5,3 cm, mert ilyen méretű volt itthon), majd felragasztottam őket a megfelelő helyre.
  4. Felülre felhőcskéket, alulra virágokat nyomdáztam. (Az eredeti koncepció az volt, hogy a teknősök tojást rakni mennek ki a szárazföldre, de ahhoz nagyon hosszú játéktáblára lett volna szükség, ezért ezt elvetettem.)
  5. Végül lefestettem dekupázs lakkal, hogy tartósabb legyen.

Játékszabályok (színes-számos dobókockához):
  1. Zsákból kockát kell húzni, és a megfelelő színű teknőssel annyit lépni, amennyit dobtunk.
    Ezzel a szabállyal, pillanatok alatt vége is a játéknak, mert csak 10 mező van! :)

  2. Plusz egy dobókocka segítségével könnyen lehet kivonást gyakorolni. Zsákból kockát kell húzni, és a plusz kockával együtt dobni. A nagyobból kivonni a kisebbet, és annyit lépni előre a megfelelő színű teknőssel, amennyi a különbözet.
    Lehet, hogy a színes-számos kockából kivonjuk a segédkocka számait, és ha negatív akkor visszafelé kell lépni, de ehhez már legalább iskolásnak kell lenni - szerintem.

Jó szórakozást kívánok!
Gabriella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése