2010. május 18., kedd

Süni Bözsi tüskéi

Színes, számos, szurkálós játék számoló pálcikákkal és dobókockákkal.


Hozzávalók:
  • A legegyszerűbb só-liszt gyurma. Ebben most egy kicsivel több liszt van mint só, mert túl sok víz borult bele :)
  • 4 csomag számoló pálcika - színenként 10-10 darabot tartalmaz egy csomag, de nem árt belőle többet is beszerezni, mert ez kevés lesz
  • néhány darab színes pötyi szemnek, orrnak
  • dobókockák: színes, számos, és színes-számos

Elkészítés menete:
  1. Összekevertem a só-liszt gyurmát, elosztottam négy felé, majd sünöket formáztam belőlük. Előbb gömböt formáztam, majd azt egy kicsit "meghengeresítettem", végül lenyomtam az elejét
  2. Beleszurkáltam a tüskéket - 30-30 darabot sünönként - majd ki is húzogattam őket.
  3. Belenyomtam a szemet és az orrokat. Piros, sárga, kék és zöld szemeket választottam és barna orrokat. Majd ezeket is kihúztam.
  4. A vacak időre való tekintettel betettem őket a sütőbe 80-90 fokra kb. 2 órára. Amikor a tetejük megkeményedett, megfordítottam őket.
  5. Miután kihűltek visszakapták a szemeiket, orraikat és kezdődhetett a játék.
    (Lelkesek be is festhetik őket barnára.)

Mindenki választott magának egy sünt. Többféle szabály is lehet, nekem ezek jutottak az eszembe.

  1. Csak számos dobókockával
    Amennyit dob, annyi tüskét szúr a sünijébe.

  2. Színes és számos dobókockával
    Egyszerre dobunk a két kockával. Amilyen színt és számot dob, olyan színű és számú pálcikát szúr a sünijébe.

  3. Színes-számos dobókockával (kék, piros, sárga és zöld színű számos dobókocka)
    Mindenki választ egy sünt. A dobókockákat egy zsákba tesszük, és szép sorban mindenki húz a zsákból egy kockát, dob, majd visszarakja. Amilyen színű kockát húzott, abba a sünibe kell betenni a megfelelő számú tüskét. Az nyer, akinek előbb kész a sünije.
    (Ezt lehet két kockával is, ha valakinek nincsen színes-számos dobókockája.)

  4. Színes és színes-számos dobókockával
    A színes-számos dobókockát szintén zsákba tesszük, húzunk, dobunk egyszerre a két kockával. A színes-számos szerint szúrjuk az tüskéket, mint az előbbi szabályban, csak olyan színűt kell szúrni, mint amilyen a színes kocka volt. Az nyer, akinek a legtöbb saját színű tüskéje van. A saját színt a sünök szeme mutatja.
A pálcikákat az asztal közepére tettem egy tálba, és onnan kellett kiválasztani a megfelelőket. A finom motoros mozgást nagyon jól fejleszti. Már a megfelelő pálcika kiválasztása sem könnyű, és utána jön még a beszurkálás.
Mi egyelőre a kettes szabály szerint játszottunk, és alig tudtuk abbahagyni.


Jó játékot kívánok!
Gabriella

1 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szuper! Megcsinálom én is, köszönöm!
    Edit, alias nanny56, nanananny

    VálaszTörlés