2011. december 22., csütörtök

Sajtos tallér és józan ész!

Hát, az egyikből biztosan híján voltam, amikor ezt elkövettem...
Sajtos tallért Limara receptje alapján szoktam készíteni. Arra emlékeztem, hogy nagy meló, de az óvó nénik és mi is nagyon szeretjük, így hát jöhetett aminek jönnie kellett...
Kimértem a zsiradékokat egy tálba, és betettem a mikróba olvadni. Majd elkezdtem kimérni a száraz anyagokat. Igen ám, de a legnagyobb tálam tele lett a liszttel. Ezen a ponton jutott el a tudatomig, hogy nagy meló, bizony, de én eddig mindig csak a fele mennyiséggel dolgoztam, mint ami a receptben van. Viszont ezen a ponton már nem lehetett visszakozni, mert a mikró éppen csengetett, hogy a zsiradékok egybeolvadtak :)
Nem részletezem a reménytelennek tűnő harcot a hozzávalók összedogozásáról, csak annyit, hogy én nyertem, lett több, mint másfél kiló tallér-tésztám. Amikor az Uram meglátta, inkább elment Cinciegérrel a Duna-partra sétálni.
Nagy magányomban hozzákezdtem a sütéshez, és már előre sajnáltam magam, hogy ott fogok ülni éjfélig az asztalnál, és sütök. Aztán amikor már eléggé belejöttem arra gondoltam, hogy lehetne valami dizájnos "tallért" is készíteni, ha jól kinyújtanám a tésztát. Így születtek meg a karácsonyfa és hóember alakú sajtos"tallérok".


Amikor hazaértek a fiúk Cinciegérnek rögtön felcsillant a szeme, és beindult a fantáziája. Hozta is a szobájából a formás dobozt, és természetesen addig keresgélt a megfelelő forma után, amíg végre talált egy dínó alakút.


Viszonylag hamar kész lettem a művekkel, csak 6 órába telt. Ha nem vacakoltam volna annyit a formázással, akkor még annyi idő sem kellett volna hozzá. Az elfogyasztásához pedig még ennyi idő sem kellett. A formásokat ajándékba vittünk, a dínósak egyszerűen csak eltűntek az asztalról, épp hogy a fotózás erejéig összeállt a banda.
Azt hiszem, be kell szereznem egy nagyobb tálat...

Gabriella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése