2011. július 25., hétfő

Számtrix

Egyelőre nem tudunk elszakadni a jó kis recycling mátrixunktól. Most éppen számolni tanulunk rajta. Méghozzá az alábbi kis kiegészítők segítségével.


Ez nem más, mint fénymásoló fólia - mert az elég rugalmas, de egyben elég merev is -, valamint öntapadós tépőzár. A fóliát 1,5 cm széles csíkokra vágtam, majd ráírtam a számokat 1-50-ig, végül felragasztottam az öntapadós tépőzárakat. (Ezeket én mindig összeragasztva szoktam méretre vágni, így mindkét része ugyan akkora lesz.) Végül a tépőzáras fóliákat felragasztottam a kartonokra a tépőzár másik felével.

Ezzel a formátummal az ötös számkör gyakorolható, de mi még ebből is csak a felét használjuk.


Ez a formátum pedig a tízes számkör gyakorlására szolgál.
(idővel bővíteni kell majd)


A táblák hátoldala pedig ilyen lett.


Szándékosan fektetve ragasztottam az öntapadós tépőzárakat, hogy a számcsíkok kombinálhatók legyenek még akkor is, ha nem pont egyformán sikerült ráírni a számokat (merthogy ezt is történt).

Számolni pedig bármit lehet vele, ami a körökbe belefér. Nekünk vannak számoló kacsák, halak, nyulak, tyúkok, de ha valakinek van számoló rúd készlete, az is tökéletes. Ha ezek közül egyik sincs, akkor jöhetnek a zsenília pom-pon-ok, egy egész csomaggal lehet kapni pár 100 forintért, színesen is, hogy még egyszerűbb legyen. Lehet használni gyöngyöket, filctoll kupakokat (vagy az eredeti kupakokat is pl. két színben), zsírkréta darabot, vagy apró köröket, háromszögeket, négyzeteket. A kamra szinte kimeríthetetlen számolni való forrása lehet. Bab, borsó, rizs :), bár én nem vagyok híve az étellel való játéknak, de ha más nincs, akkor lehet számolni cukorkával, vagy bon-bonnal is, feltéve ha elég megértő a gyerek, és nem akarja mind az ötvenet bemajszolni a játék végén. És ha most szétnéztek magatok körül, még legalább 100-féle számolni valót találhattok! :)

Kellemes számolgatást kívánok!
Gabriella


Ui.: Aki szeptemberben kezdi az iskolát, az elkészítheti a fóliákat kis- és nagy-, nyomtatott- és írott betűkkel is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése