2010. október 4., hétfő

A gát

Ma este azon ritka alkalmak egyike volt, amikor együtt néztük Cinciegérrel a fél hetes híreket. És akkor jött az a hír, hogy átszakadt valami maró vörös iszapos gát, és elöntött 3 települést. És persze mindezt helikopterről, hogy mindenki jól láthassa.

Én szörnyülködtem - és nem is értem, hogy egy ekkora tározó, amiben ilyesmi van, hogy lehet ilyen közel lakott területekhez -, Cinciegér pedig csodálkozott, hogy mi az a sok vörös izé, és miért mar, és hogy szakadt át a gát, és...

Végül már csak a "hogy szakadt át a gát?" kérdés foglalkoztatta. Mivel ezt elmagyarázni hiába próbálnám egy 4 évesnek, gondoltam megmutatom neki. Kihoztam egy gyurmát, és készítettem belőle egy "edényt". Azon modelleztem, hogy mi történt. Aztán gondoltam, teszek bele vizet, hogy egyértelműbb legyen. (Na ilyet, senki ne csináljon, mert a playdough típusú gyurma a vizet nagyon nem szereti!) Miután a víz sem jött be, elővettem a színes rizseket, és azzal mutattam meg végül.

Ezután már csak annyi feladatom volt, hogy minden gátszakadás után újjáépítsem a gátat. (Bárcsak a valóságban is ilyen egyszerűen menne a dolog!) Cinciegér újra töltötte, és újra szakította.

Sajnos, csak a legutolsónál jutott eszembe, hogy felvegyem, és a felvétel kissé hiányos lett, de leírom a hiányzó részeket. Lehetőség szerint mindenki csak lehalkított hangszóróval hallgassa először, mert én is majdnem eldobtam a kamerát, mikor először visszanéztük*.

Szóval, a hiányzó rész:
- Már nagyon feszíti, már nagyon feszíti, és kiszak........



Azt hiszem, megértette, milyen az amikor átszakad a gát. (Azt pedig remélem, még nem fogja fel teljesen, hogy ez mekkora tragédia)


Gabriella

* Nem, nem, nincs elrejtve a gyerekben egyetlen sziréna sem, egyszerűen, csak így sikerült a felvétel :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése