2010. július 26., hétfő

Pörgettyűs színkeverő

Ezt a játékot néhány hete készítettem. Az eredeti terv szerint térképtűt szúrtam a közepébe, és megforgattam. Azaz csak forgattam volna, de nem forgott. Elkeseredtem, félre tettem, hogy majd lesz vele valami. És lett!


Cinciegér dobolni akart, így kínomban odaadtam neki a fogyókúrás (is) italpor dobozait. Igen ám, de aztán szerette volna megkóstolni az italokat. Mivel ez nálunk igen ritka dolog, kapát-kaszát eldobva rohantam a shaker-ért, hogy elkészítsem a port. Ez a darab pont nem passzolt bele a keverőbe, viszont az asztalon maradt. Ültünk az asztalnál, és egyszer csak elkezdtem pörgetni, pörgetni, pörgetni, aztán eszembe jutottak a félretett korongok. És milyen szuper játék lett belőle!

Mi csak pörgettünk, "csodálkoztunk", korongot cseréltünk, majd újra pörgettünk, és kezdődött a folyamat előlről. De társas játékot is lehet belőle készíteni. Valahogy így gondolnám:

Hozzávalók:
  • két színűre festett korongok - a színkeverés szabályait betartva
  • valami pörgetésre alkalmas eszköz
  • egyéb színes korongok a kapott színeknek megfelelő színben

Játék menete:
  1. Az egyik játékos húz egy nagy korongot, majd mindenki felírja - kimondja -, hogy a korongon szereplő színekből milyen harmadik szín lesz.
  2. Pörgetés után aki eltalálta, az kap egy olyan színű kis korongot.
  3. Újabb húzás, vagy ha elég sok kétszínű korong van, akkor láncjátékot is lehet, a kapott színt kell párosítani egy másik színnel és újra kitalálni, milyen lesz.
  4. Az győz, aki a legtöbb színt eltalálja.

Jó szórakozást kívánok!
Gabriella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése