2010. március 6., szombat

Megérkezett az első fecske

Bizony, bizony, és meg sem állt a kisfiam szobájáig. Most - hogy lekerültek az adventi naptár repülői - ő őrzi majd az álmát.


Hozzávalók:
  • fekete karton
  • piros színű papír maradék
  • fehér papír
  • tűzőgép, lyukasztó, olló, filctoll

Elkészítés menete:
  1. A 70 cm széles fekete kartonból levágtam egy vonalzó szélességű csíkot. Így mérni is nagyon egyszerű volt, mert csak odaigazítottam a karton széléhez, és már vághattam is.
  2. Ebből a kartoncsíkból levágtam egy 15 cm hosszú darabot. Ez lett a fej.
  3. A maradékot meghajtottam úgy, hogy kb. 1/3-ad maradjon a faroknak, tűzőgéppel összetűztem, majd kialakítottam a farokrészt.
  4. A fejrészből egy kört csináltam és a testre tűztem.
  5. A lyukasztóval fehér papírból két pöttyöt készítettem a szemekhez. Felragasztottam, majd megrajzoltam a "szembogarakat".
  6. A piros papírmaradékot félbe hajtottam, és csőr formára vágtam, majd felragasztottam.
  7. A fehér papírból kivágtam a "begyét", és azt is felragasztottam.
  8. Végül rajzoltam egy jó nagy szárnyat, kivágtam, tűzőgéppel felerősítettem.

Amikor elkészült felkötöttem a lámpabúrára és most ott röpköd. Nemsokára megérkezik a párja is, és azután megszületnek a fecskefiak is, de arra még rápihenek egy kicsit! Addig érjétek be egy verssel.


Alberth: A fecske ruhája

Bálba ment a kis fecske,
Meghívta őt egy kecske.
Nem volt báli ruhája,
Mit vegyen fel magára?

Így szólt hozzá a kecske,
Ne búsuljál kis fecske!
Egy elegáns frakkban tán,
Jól mutatsz a parkettán.

Ha jó szabót keresnél,
Úri fecske lehetnél.
Ha frakkban vagy bemehetsz,
A sztárvendég te lehetsz.

Így is tett a kis fecske:
Frakkban ment el az estre.
Az összes lányt felkérte,
Mindenki őt dicsérte.

Hölgyválasznál az a helyzet,
Minden lánynak csak ő kellett.
Úgy szédült már a sok tánctól,
Hogy elszállt a boldogságtól.

Hazatérvén otthonában,
Feszített az új frakkjában.
A tükörbe belenézett,
Azon nyomban el is képedt.

Bejárom a nagyvilágot,
De ilyen szépet nem találok!
Semmi nem áll nekem jobban,
Nem vetem le azon nyomban.

Aztán másnap eldöntötte,
Frakkot visel mindörökre.
Ha nem hiszed nézz az égre,
A rebbenő fecske népre!


Jó szórakozást kívánok!
Gabriella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése