2009. december 30., szerda

Nyári mikulás

Avagy hirtelen készített gyurma. Házi gyurma készítésről már írtam itt és itt is. Az első inkább gyurmázásra, a második maradandó alkotások készítésére való. Most egy újabb technikát mutatok.


A receptet a neten találtam és igen egyszerű.

Hozzávalók:
  • fehér wc papír
  • szappan reszelék
  • víz
  • ha színeset szeretnénk ételfesték vagy kevés tempera
Elkészítés menete:
  1. A wc papírt kisebb darabokra tépjük, majd hozzáreszeljük a szappan. Lehet, hogy színes szappannal is színes keveréket kapunk, ezt kis nem próbáltam ki.
    Én egy mini szappan felét reszeltem a kupachoz.


  2. Hozzáadtam a vizet. Érdemes apránként hozzáadni. Sőt, a legjobb az, ha csak "spricniből" adagoljuk. A vízzel lehet szabályozni, hogy mennyire legyen kemény a keverék. Akkor sem kell megijedni, ha egy kicsit sok víz borul bele, akkor jöhet még egy kis papír! :)
    Összegyúrjuk az anyagot és kezdődhet a móka.


  3. Zsenília drótból kalapot és kezet készítettünk, lyukasztóval pedig gombokat, szemeket és orrokat lyukasztottunk fekete és narancssárga papírból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése