2009. november 16., hétfő

Sorok

Én nagyon szerettem az ilyen játékokat gyerek koromban. Készítettem hát egyet, de még fog bővülni a készlet.


Hozzávalók:
  • színes lapok
  • karton
  • olló és sablon vagy mintalyukasztó
A mintákat kilyukasztottam és a már emlegetett átlátszó öntapadós fóliával felragasztottam különböző sorrendben egy 15x3 cm-es karton csíkra. (Természetesen géppel is lehet laminálni.) Egy részét szétvágtam, egy részét egyben hagytam. Ez utóbbi a minta sor, amit a darabokból ki lehet rakni.
Ragasztottam a hátuljára mindnek egy kis mágnest, így jól lehet vele játszani a hűtőszekrényen is, amíg anya főzicskél.
Lehet rá tépőzár darabokat is ragasztani. Nekünk korábban egy hosszú tépőzár csík volt felragasztva a falra, és arra "ragasztgattuk" a játékokat.
Ezzel a most készült játékkal a színeket lehet jól tanulni. Lyukasztok még hópehely és fenyő mintákat is, és azokkal is fogom kombinálni a sorokat, valamint van kisebb méretű mikulás és fenyő lyukasztóm is, azokat is be fogom építeni a sorokba.
Ha valaki nem szeretni annyi minta sort készíteni, akkor csak vágja szét az összes csíkot, és minden alkalommal rakjon ki különböző sorokat a gyereknek, hogy azt másolja le. A variációk száma szinte végtelen, de minimum nagyon-nagyon sok! :)

Jó szórakozást kívánok!
Gabriella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése