2011. február 4., péntek

Sgrafitto

Az olasz eredetű szó jelentésében már körülbelül benne is van az eljárás lényege. A sgraffiare ige bevésést, bekarcolást jelent.

Íme a mű, az elkészítéshez használt eszköz, és a "végtermék"! :)


Szükséges eszközök:
  • zsírkréta - színes és fekete
  • kb. 120g-os papír, hogy ne tegyünk benne kárt
  • újságpapír az asztal védelmére
  • valamilyen eszköz a karcoláshoz - ez egy speciális eszköz, ami pont egy doboz zsírkrétához volt csomagolva, de a kanál vége is hatásos volt

Elkészítés menete:
  1. Leterítjük az asztalt újságpapírral vagy más védő anyaggal.
  2. A kartont teljesen beszínezzük színes zsírkrétával. Lehetőleg minél színesebb legyen.


  3. Majd az egészet átsatírozzuk fekete zsírkrétával.


  4. Már kezdődhet is a munka!

Érdemes ugyan olyan márkájú zsírkrétát használni, mert a különböző márkák nem egyformán fedik be egymást, és nem is egyformán "válnak meg" egymástól. :)

Ugyan ezt a hatást lehet elérni olajpasztell krétával és akril festékkel is, de nekem az a módszer nem sikerült.


Jó kapirgálást kívánok!
Gabriella

3 megjegyzés:

  1. És még jobb lesz, ha nem fekete zsírkrétával feded be, hanem jó sűrű fekete festékkel. Mindjuk temperával.
    A legjobb zsírkréta az ADEL márkájú olajpasztell. Gyönörű, szikrázó színei vannak, és teljesen kimosható mindenből. Ajánlom, próbáld ki!

    VálaszTörlés
  2. Szia Cili!
    Próbáltam azt a módszert is, de nekem nem sikerült.
    Lyra párti vagyok, bár annak elég borsos az ára, viszont ezt az ADEL-t a múltkor nagyon jó áron vettem. A 12 darabos készlet 300 Ft volt, bár elég kicsi kréták vannak benne. :)
    G.

    VálaszTörlés
  3. Mi ezt anno úgy csináltuk, hogy tussal fedtük be a zsírkrétát. Épp a múlt héten vettem tust, a jövő héten ki is próbáljuk, ha nem jön közbe semmi. :o)

    VálaszTörlés