2010. szeptember 29., szerda

Érzékelés játékok - hallás

Ez egy ötperces játék. Elkészíteni is annyi, és játszani vele "egy kört" is annyi.

Miután mindent gyűjtök, nem lehet ez alól kivétel a kinder tojás belső doboza sem. Már elég szép kis kollekciót sikerült felhalmoznom - természetesen előre megfontolt szándékkal.

Az egyik ilyen "szándék" egy hallás-érzékelés (nem tudom ilyen szó van-e, de mindenki értse jól) játék volt. Kiválasztottam 10 db műanyag tojást, és párosával ugyan azt töltöttem bele.

1. szotyit
2. főzhető gyurmából készült gyöngyöket (régi lánc volt)
3. egy chips-es zacsiban talált radírt kettévágva
4. 1-1 öt forintos érmét
5. az ötödik párt pedig üresen hagytam

Próbáltam úgy válogatni, hogy magasabb és mélyebb hangon is szóljanak, de mivel a műanyag hangja "adott" sokat nem lehetett játszani vele. Ennek ellenére Cinciegér hiba nélkül megkülönböztette őket.

Az azonos töltetű tojások aljára különböző színű alkoholos filccel rajzoltam 1-1 pöttyöt, az üres tojásokat pedig üresen hagytam (kreatív vagyok, ugye?). A pöttyök segítségével ellenőrizhető, hogy helyes-e a megoldás. Ha a gyerek rájön, hogy mik azok a pöttyök a tojások alján, akkor érdemes a játékot bekötött szemmel játszani. :)


Jó szórakozást kívánok!
Gabriella

2 megjegyzés:

  1. Jó ötlet ez a párosítósdi! Holnap mi is kipróbáljuk a két kisebbikkel - mert persze nálunk is "akad" egy-két műanyag-tojás... :-DDD
    Aktuális még a kávé?!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Igen, most különösen jól esne. Viszont most már csak délutánonként érek rá! :)

    G.

    VálaszTörlés