2010. július 6., kedd

Reggeli rutin

Nem akarom senkinek elvenni a kedvét a nyártól, de már két hónap sincs, és újra kezdődnek a dolgos hétköznapok. Mármint a gyerekeknek. Ez ott okozhat gondot, ahol éppen óvodába megy a gyerek, esetleg iskolás lesz, és megváltoznak a reggeli szokások. Aki szeretné elkerülni a reggeli veszekedést, idegeskedést, rohanást, annak ajánlom a kis táblázatunkat.


Hozzávalók:
  • karton
  • képek vagy rajzok
  • öntapadós fólia
  • mágnes vagy tépőzár
  • fénykép vagy felirat
  • olló, filctoll
Elkészítés menete:
  1. A Meixner könyvből kikerestem az aktuális képeket. Aki tud rajzolni, az könnyebb helyzetben van.
  2. Kerestem egy megfelelő méretű kartont, és ráragasztottam a reggeli teendőket szimbolizáló képeket.
  3. Megrajzoltam a táblázatot. A képek fölé írtam, hogy legkésőbb mikor kell elkezdeni. Ezt csak jelzés értékű információ, leginkább nekem.
  4. Kerestem egy fotót, és egy reklám hűtőmágnest ragasztottam rá.
  5. Minden részt lamináltam, és a kész "művet" a hűtőre mágneseztem.

Az egész menet közben alakult ilyenre, mert eredetileg tépőzáras lett volna, csak meggondoltam magam. Aztán arra gondoltam, hogy teszek minden rekeszbe egy-egy csavar alátétet, és ahhoz fog ragadni a mágnes, de ezt is elvetettem, mert nem lamináló géppel, hanem öntapadós fóliával készült, és akkor csúnya puklis lett volna az egész.
Ezután jött az ötlet, hogy az egészet a hűtőre rögzítem. Megnéztem, hogy a vékony mágnes átmágnesezi-e az kartont és a fóliázást is, de elég erősnek bizonyult.
Ha előbb eszembe jut, hogy a hűtőre fogom rögzíteni, akkor nem is kartonra, hanem csak sima színes nyomtató papírra készítettem volna.

Ma reggel már be is vezettük a játékot. Persze, még nem élesben, csak minden elvégzett tevékenység után áttettük a mágnesünket a megfelelő helyre. Augusztus közepétől már ténylegesen szoktatni fogom Cinciegeret az idő intervallumok betartására is.

Ja, és nehogy azt higgye bárki is, hogy vele ez nem fordulhat elő hogy elcsúsznak a készülődéssel, mert az ő gyereke már reggel hatkor ébren van, és csak fél nyolckor kell elindulniuk! Ez sokkal veszélyesebb, mintha reggel csak max. 20 perc lenne mindenre! :)


Jó készülődést kívánok!
Gabriella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése