2010. január 3., vasárnap

Húzok-tolok, új szót kapok!

Készítettem egy ehhez hasonló játékot magyarul. Egyelőre két kupac van, de vannak még ötleteim, csak az alapanyagom fogyott el. :(

1. 3 betűs szavak első betűit lehet változtatni, így igék és főnevek lesznek.


_al: b, cs, d, f, h, ny
_ál: b, h, ny, s, sz, t,
_el: b, cs, f, j, k, l, ny
_él: b, d, f, g, k, ny, sz, t, v
_ár: b, c, gy, j, k, ny, s, sz, t, v, z
_ér: b, d, f, gy, k, m, t, v


2. Önmagukban is értelmes szavakhoz 7 igekötőt lehet változtatni, így kapva újabb és újabb értelmes szavakat. Van 1-2 kakukk tojás köztük, amikhez 1-1 igekötő nem passzol, de a többi igen.


Szavak: ad, áll, csap, dob, ejt, esik, fog, fordul, fut, hajt, hoz, húz, ír, jár, kap, köt, lép, mos, néz, nyom, tör, ül, üt, vág, vált, ver, vesz, vonul, varr

Igekötők: át-, be-, el-, fel-, ki-, le-, meg-

Kakukktojás szavak: ér, fest, kel, megy, nyúl, olvas, ráz, tér, terel, vonul

Hozzávalók:
  • különféle színű és méretű színminta
  • alkoholos filc
  • sniccer
Elkészítés menete igen egyszerű. Felírtam a szavakat, betűket és igekötőket a kartonokra. Kivágtam sniccerrel az "utat", majd befűztem, és olvasgattam. Egyelőre csak én, mert a kisfiam még kicsi az olvasáshoz, de annyira tetszett ez a játék, hogy el kellett készítenem!

Ezekből eddig kb. 250 szót lehet kihozni. A további ötletem még, hogy értelmes szavakat más-más módon befejezni, ezzel újabb értelmes szavakat kapva. Ilyenre gondolok pl.:
fog -oly, -ós, -ság
Szívesen leírom amiket eddig összegyűjtöttem, ha érdekel benneteket!


Frissítés: ezt és ezt találtam még szintén erre a témára!


Jó olvasást kívánok!
Gabriella

1 megjegyzés: